top of page

FAQ

Här har vi sammanställt några intressanta frågor som speglar vår vardag.

FAQ-Fråga1

Vad kostar det eller ni? Alltså om ni skulle optimera vårt logistikflöde och kanske även integrera våra övriga system?

- Oj! Ja jättesvår fråga som skulle behöva en genomgång av era system för att kunna besvaras riktigt. Men det vi kan säga att det alltid lönat sig för våra kunder. Inte bara ekonomiskt utan även på det personliga planet, du och din personal får mer tid till det ni egentligen borde göra.

Måste vi ha ett Garpsystem för att ni skall kunna hjälpa oss att bli effektivare?

- Nej, faktiskt inte. Men när vi optimerar er verksamhet så kommer vi att ”knyta ihop” era olika system till ett enda system, därmed får ni all information på samma ställe.

Jag är ägare till ett par bolag med externa VDs och skulle vilja ha lite mer koll på bolagen. Jag kan inget om affärssystem och kan därför inte berätta exakt vad jag behöver, men kan ni hjälpa mig ändå?

- Ja absolut! Vi hamnar ofta i lägen där ägare och chefer vill kunna få rätt information snabbt och enkelt presenterat. Oftast är det som du beskriver det, att man inte vet exakt vad man behöver eller vilken information man kan få. Men det är ju där vi är som bäst. Ni skall inte behöva kunna något om affärssystem, det är vårt jobb. Ni vill att systemet skall vara optimerat och transparent så att ni kan fokusera på det ni är bra på, och det kan vi hjälpa till med! 

Vi har redan Garp som system, (men det var inte ni som installerade det) men min fråga är om ni skulle kunna hjälpa oss i alla fall?

- Självklart hjälper vi er! Dessutom så kan ni ta del av nya kringtjänster som vi ”byggt på” Garp-systemet.

Kan ni hjälpa till med ett krångligt lönesystem?

- Nej, vi kan i stort sätt integrera alla sorters affärssystem, allt ifrån butikskassa och ekonomisystem till e-handels och logistiksystem. Men just lönesystem burkar vi inte integrera. 

Vi har en tillverkningsindustri som fungerar ganska väl men funderar på att även satsa på B2B E-handel, om något skulle strula, hur funkar då er Helpdesk? Är det en riktig bemannad helpdesk med kunnig personal eller hamnar man i typ Indien med någon som egentligen bara svarar i telefon? 

- Haha! Jo vi har faktiskt en riktig Helpdesk i Sverige. Skulle något hända så är det bara att höra av sig direkt dit. Martin, Eva, Kenneth och Marcus är erfarna konsulter och hjälper er med problemet. Behöver ni hjälp på en gång rekommenderar vi vår mail, på så sätt får ni ett ärendenummer och kan därefter få den hjälp ni behöver.

Vi har ett familjeägt bolag och vi har kommit till insikt med att vi behöver bli mer konkurrenskraftiga inför framtiden. Vi tror att det går att skära i en del personalkostnader etc. Men om ni skulle hjälpa oss bli en mer slimmad organisation, kräver det mycket resurser från oss? Vi har fullt upp idag och hinner inte riktigt med allt som det ser ut idag.

Bra fråga! Vi jobbar dagligen med företag som er och vissa har tid och vill vara delaktiga i alla steg, medan andra egentligen bara vill att vi optimerar bolaget för att de skall kunna fokusera på sitt. Vi anpassar oss helt och hållet efter hur vår kund vill att vi arbetar och kan absolut arbeta med mycket liten inblandning från kunden.

bottom of page