GC Solutions
GARP-LÖSNINGAR
NEDAN FINNER NI INFORMATION OM DELAR AV VÅRA LÖSNINGAR.
VILL NI LÄGGA TILL NÅGON AV VÅRA TJÄNTER/ LÖSNINGAR ELLER FÅ MER INFORMATION, HÖR AV ER TILL OSS VIA info@gcsolutions.se
BABC PORTAL, LOGISTICS, GIS, GARP XL-APP, GARP-MOBILE
BABC Portal
På GC Solutions erbjuds varje kund en unik möjlighet att nyttja det webbaserade verktyget BABC Portal.
Verktyget baseras på det välkända affärssystemet Garp och nås direkt från den egna datorn.
Genom en personlig och skräddarsydd sida ger portalen överskådlig information helt baserad på den unika datainformationen.
Det här ger ditt företag möjligheten att agera snabbt och alltid ha uppdaterad information tillgänglig som grund för beslut.
Med utvalda nyckeltal och statistik är det enkelt att skapa underlag för rapporter och justera leveranser.
I BABC Portal får användaren en överskådlig vy över viktig data. Allt exporteras dessutom snabbt och smidigt till Excel och PDF.
BABC Logistics
Logistics är en webbaserad tjänst för plockhantering du som Garpkund kan lägga till i ditt verktygspaket.
Du får en färdig plattform för plock- och lagerhantering som kan användas både på stationära och handhållna enheter.
Din lagerpersonal får en rad funktioner för tex. lagerflytt och inventering.
Logistics anpassas helt efter verksamhetens behov. Det är enkelt att följa upp och kontrollera lagersaldon samt se vem som plockat vad.
Du slipper skriva ut plocksedlar och programmet har dessutom funktioner för LogTrade och nShift (Unifaun).
GIS
Du som är befintlig kund har chansen att lägga till GIS, Garp Integration Service. Det här ger dig full tillgång till Garp och underlättar kommunikationen till andra program och tjänster. På så sätt får du åtkomst till ett API som gör det enklare att arbeta med integrationer och anpassningar mot Garp.
Utan att störa befintliga lösningar och anpassningar installeras GIS enkelt och du betalar en månadskostnad för tjänsten. Det här är en möjlighet vi alltid rekommenderar eftersom det ger mer prestanda och stabilitet.
GIS kommunicerar direkt med Garps servertjänst och är inte beroende av Garpklienten. Den direkta kommunikationen bidrar till en avsevärt förbättrad prestanda. Systemet har en mängd kopplingar och grundläggande funktioner mot andra system till exempel mot E-handel, fakturahantering, transport-, kassa-, och lagersystem.
Garp XL-app
Med Garp XL kan du som kund snabbt och enkelt importera data från Garp till Excel.
Appen är lätthanterlig och du kan exportera informationen tillbaka till Garp när du vill.
Vid snabba prisförändringar och lagerflöden går det lätt att massuppdatera artiklar.
Du kan synliggöra kunder, artiklar och leverantörer.
Samtidigt går det smidigt att kopiera register mellan bolag, felsöka och hitta mönster.
Avvikelser hittas snabbt och det går att analysera storlekar, färger och mycket mer.
Ett praktiskt verktyg för massuppdatering och analys av kund-, leverantörs- och artikelregister.
Garp-Mobile
Tack vare tilläggstjänsten Garp Mobile får du en chans att se statistik, hantera kunder, kontakter och ärenden i alla mobila enheter.
Det finns möjlighet att hämta uppgifter från allabolag.se och proff.no. Du hittar kunden med smart kartfunktion och ser orderingång under de senaste 24 månaderna. Garp Mobile är tjänsten som ger dig snabb info direkt i mobilen.
Produktionsöversikt - produktionsplanerarens bästa vän!
Detta verktyg effektiviserar ert arbete med produktionsplanering och ger en total överblick över produktionen.
Ni får snabbt en översiktlig vy av produktionsplaneringen inklusive eventuella prioriteringar för att producera i rätt ordning. Varningar visas tydligt med färgkodning till exempel om operationer är försenade eller prioriterade och kan även visas för eventuella materialbrister.
Filtrerings- och sorteringsmöjligheten i samtliga fält gör att användaren själv väljer vad som visas, t.ex. bara de order som verkligen kan produktionsstartas, order inom ett visst datumspann eller operationer med en viss status.
Kolumnerna kan anpassas och flyttas utifrån användarens önskemål.
När ändringar i planeringen behövs, t.ex. ändra Prio, Startdatum eller Slutdatum kan dessa snabbt och enkelt göras direkt i översikten och Garp kommer att uppdateras automatiskt.
Transportbokning
Automatisera dina transportbokningar med mindre manuellt arbete. Undvik dubbla register då uppgifter från affärssystemet förs över till bokningen.
Betalande kundnummer för transporten, leveransadress, leveranssätt, villkor, mobilnummer, e-post osv.
Utskrifter av tranporthandlingarna kan med fördel sättas upp för automatisk utskrift vid transportbokningen.
Mappningar sätts upp för leveranssätt, sändningsmallar, avsändarmallar, kollityper, godsmärkning m.m. efter era behov.
Efter leverans i affärssystemet läggs kolliuppgifter in och rätt leveranssätt anges. Bokningen skickas över till transportsystemet. Vi har idag kopplinar till LogTrade och nShift (Unifaun)
Vid behov kan kompletterande uppgifter läggas till via vår lösning. T.ex. Uppgifter för tidslossning, fler kollityper, extra texter till transportören, måttuppgifter på kolli m.m.
Vi kan även returnera information från transportören, t.ex. prisuppgifter ”prisfråga”, sändningsnummer för kollisök som kan lagras i affärssystemet.
PO Confirmation
GCS PO Confirmation är lösningen som underlättar hanteringen av orderbekräftelser från dina leverantörer och ser till att dina inköpsorder i Garp innehåller rätt uppgifter.
Att uppdatera inköpsorder i affärssytemet utifrån inköpsorderbekräftelser från leverantören är ofta tungrott och tidskrävande. I PO Confirmation är flödet helt och hållet digitaliserat och minskar administrationen avsevärt.
Inköpsorderbekräftelser tolkas och matchas automatiskt på radnivå mot inköpsorder i Garp. Matchning kan göras på leveransadress, leveransdatum, artikelnummer, antal, pris m.m.
Om uppgifterna matchar med uppgifterna på ordern i Garp sätts inköpsordern automatiskt som matchad. Vilka fält som måste matcha för att raden ska ses som matchad ställer respektive kund in för att passa just er verksamhet. Om någon uppgift inte matchar kan ordern behöva justeras, leverantören kontaktas eller manuellt sättas som matchad. Uppdatering kan då ske till inköpsordern i Garp att den är matchad.
Orderbekräftelse dokumentet kan visas direkt i vyn och PDF-filen blir dessutom åtkomlig direkt från inköpsordern i Garp genom en länk.
E-faktura
Med GCS färdiga lösning för e-faktura kan du snabbt och enkelt komma igång med att fakturera dina kunder i det format de önskar ta emot fakturan. Oavsett om formatet är Peppol, pdf, E-faktura via internetbank, Kivra, eller kanske till och med utskriven faktura skickad med brev så hanteras allt i samma lösning. Du får spårbarhet, kan förkorta betalningstiderna och ökar servicegraden gentemot dina kunder. Kontakta oss på GCS så berättar vi mer om hur du kan komma igång!